icon

Nowa wersja oprogramowania modułu CAN

icon29.05.2024

Nowa wersja oprogramowania modułu CAN
3.0.17

Nowe pojazdy

  • Chery Tiggo 7 (2020-)

  • Chery Tiggo 8 (2017-)

  • Ford eTransit (2020-)

  • Ford Puma (2019-)

  • Ford Tourneo Courier (2023-)

  • Ford Tourneo Custom (2023-)

  • Ford Transit Courier (2023-)

  • Ford Transit Custom (2023-)

  • Mazda CX-60 (2022-)

  • Mazda MX-30 BEV (2020-)

  • Nissan Ariya (2022-)

  • Peugeot 408 (2022-)

  • Tesla 3 (2023-)

  • Togg T10X (2022-)

Korekty sygnału

  • Sygnał włączenia silnika - konkretne samochody osobowe marki Ford z roku 2015

  • Temperatura płynu chłodzącego silnika - została wyświetlona zbyt mała o 20°C - Fiat 124 Spider (2016-), Ford B-Max (2012-2019), Ford Fiesta (2008-2013), Ford Fiesta (2013-2017), Ford Mondeo III (2000-2007), Ford Transit Courier (2014-2023), Mazda 3 (2009-2013), Mazda 6 (2002-2007), Mazda 6 (2008-2012), Mazda CX-7 (2007-2012), Mazda CX-9 (2007-), Mazda MX-5 (2005-2014), Mazda RX-8 (2003-2008), Mazda 2 (2014-), Mazda 3 (2013-2018), Mazda 3 (2019-), Mazda 6 (2012-), Mazda CX-3 (2015-), Mazda CX-30 (2019-), Mazda CX-5 (2012-2017), Mazda CX-5 (2017-), Mazda MX-5 (2014-)

  • VIN, światła przeciwmgielne tylne i światła drogowe - Fiat 124 Spider (2016-), Mazda 2 (2014-), Mazda 3 (2013-2018), Mazda 3 (2019-), Mazda 6 (2012-), Mazda CX-3 (2015-), Mazda CX-30 (2019-), Mazda CX-5 (2012-2017), Mazda CX-5 (2017-), Mazda MX-5 (2014-)

Nowe sygnały

  • Maska - samochody osobowe marki Ford z roku 2015

  • Prędkość pojazdu - Changan F70 Hunter (2019-), Mahindra Pik-Up S11 (2022-)

  • Prędkość obrotowa silnika - Changan F70 Hunter (2019-), Mahindra Pik-Up S11 (2022-)

  • Zużycie energii (łącznie, w stanie spoczynku, odzyskanej, naładowanej) - Tesla (wszystkie obsługiwane modele)

Poprawki

  • Poprawiony test zdolności do zdalnego pobierania plików z tachografu wprowadzony w wersji 3.0.15 czasami mógł zwracać fałszywą odpowiedź negatywną (powodując, że moduł CAN/TMR błędnie wyświetlał komunikat "zdalne pobieranie wyłączone")

  • Wyświetlanie nazw kierowców z tachografu zakodowanych za pomocą strony kodowej ISO 8859-2
    Do roku 2024 wszystkie znane karty kierowców tachografu kodowały nazwy kierowców tylko jako znaki łacińskie (czyste ASCII) lub za pomocą strony kodowej ISO 8859-1, a moduł CAN/TMR przekazywał nazwy w ten sam sposób. W 2024 roku polskie karty wydane zaczęły używać strony kodowej ISO 8859-2 do kodowania polskich znaków narodowych. Od teraz moduł CAN/TMR dostarcza nazwy kierowców tylko z użyciem strony kodowej ISO 8859-1. Wszystkie znaki spoza strony kodowej ISO 8859-1 są przekształcane na najbardziej podobne znaki łacińskie. Nieobsługiwane znaki są zamieniane na znak zapytania ?.

Historia zmian wszystkich wersji

Listy pojazdów/maszyn

Masz więcej pytań?
Skontaktuj się z naszym zespołem!



icon   powrót