ChileSat
Oprogramowanie satelitarne
Założenia projektu
Partner handlowy z Chile od kilku lat współpracuje z naszą firmą. Z racji dostarczania urządzeń do firm zajmujących się przewozem osób, potrzebował oprogramowania nowej funkcjonalności, która będzie zwracała uwagę kierowców na to, że znajdują się w obszarze, w którym często dochodzi do kolizji oraz wypadków drogowych. Wszystkie prace musiały zostać zrealizowane zdalnie, bez fizycznego kontaktu z pojazdami.
Koncepcja
Przygotowana dla partnera funkcjonalność odznacza się prostotą konfiguracji poszczególnych parametrów i zaawansowanym działaniem. Zaproponowaliśmy klientowi rozwiązanie od A do Z. Od zmian w oprogramowaniu do zasugerowania w jaki sposób informować kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze. Możliwości jakimi dysponuje Terminal GPRS pozwoliły na realizację projektu, nie powodując przy tym dużych nakładów finansowych po stronie naszego partnera.
Technologia i funkcjonalność
Na potrzeby naszego partnera wykorzystaliśmy buzzer sterowany wyjściem Terminala GPRS, a także wprowadziliśmy zmiany w oprogramowaniu, które umożliwiły:
- Sprawdzanie lokalizacji kierowcy w czasie rzeczywistym (co sekundę),
- Włączanie i wyłączanie funkcji na życzenie klienta za pomocą jednej komendy wysyłanej za pośrednictwem SMS lub TCP,
- Generowanie ramki danych (asynchronicznie) w przypadku wjazdu/wyjazdu do/ze strefy,
- Generowanie ramki danych (asynchronicznie) w przypadku przekroczenia prędkości w wyznaczonej strefie,
- Aktywację jednego z wyjść (wybór wyjścia, które ma zostać aktywowane - za pomocą konfiguratora) w momencie przekroczenia prędkości, które wyzwalało wydawanie dźwięku w kabinie kierowcy przez zamontowany buzzer,
- Wybranie źródła prędkości – prędkość z GPS lub prędkość pobierana z magistrali CAN pojazdu,
- Zdefiniowanie progu prędkości powyżej której kierowca zostanie powiadomiony o przekroczeniu prędkości w miejscu w którym należy zachować szczególną ostrożność,
- Zdefiniowanie strefy za pomocą 10 par współrzędnych geograficznych,
- Zdefiniowanie do 40 stref w pamięci urządzenia.
Lokalizator osobisty
Lokalizator w dziedzinie opieki telemedycznej
Założenia projektu
Lokalizator osobisty w dziedzinie opieki telemedycznej, realizowany dla Politechniki przy współpracy z jednym z naszych partnerów handlowych. Zadaniem było opracowanie i wytworzenie próbnych komponentów osobistego urządzenia monitorującego, umożliwiającego śledzenie pozycji geograficznej, dwukierunkową transmisję danych, rozmowy głosowe za pomocą sieci GSM, reagowanie na przyciski i informacje od czujników adekwatnie do zainstalowanego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Android.
Koncepcja
Lokalizator składał się m.in. z jednostki centralnej, obudowy i mocowania. Jednostka centralna zawierała sensory inercyjne, moduł GPS, GSM/GPRS, WiFi, Bluetooth, kartę pamięci oraz indukcyjnie ładowaną baterię. Obudowa zawierała przyciski oraz interfejs jednostki centralnej wraz z mocowaniem do unieruchomienia urządzenia.
Technologia i funkcjonalność
Elementami projektu było zaprojektowanie i finalne wytworzenie:
1. Obudowy – o pyłoszczelności i wodoszczelności na poziomie nie mniejszym niż IP67 oraz wstrząsoodporności, zgodnie z klasą, co najmniej IK07:
2. Jednostki centralnej:
3. Mocowania:
1. Obudowy – o pyłoszczelności i wodoszczelności na poziomie nie mniejszym niż IP67 oraz wstrząsoodporności, zgodnie z klasą, co najmniej IK07:
- Zaprojektowanie,
- Wykonanie wydruków 3D,
- Wykonanie formy wtryskowej,
- Wykonanie wtrysków korpusu obudowy z hipoalergicznego tworzywa sztucznego,
- Realizacja w zgodności z elementami jednostki centralnej w kwestii instalacji baterii, współpracy z przyciskami, instalacji karty pamięci.
2. Jednostki centralnej:
- Pracującej w sieci telefonii komórkowej GSM 3G z możliwością prowadzenia dwustronnych rozmów głosowych,
- Zapewniającej dwukierunkową transmisję danych o maksymalnej przepustowości do 1MBps,
- Z regulacją głośności i natężenia do 60dBa emisji komunikatów głosowych i alarmowych,
- Z pracą w trybie głośnomówiącym,
- Posiadającej moduł GPS z możliwością lokalizacji w terenie miejskim,
- Posiadającej cztery mechaniczne przyciski wraz z możliwością dostępu do nich z poziomu systemu operacyjnego,
- Obsługującej kartę SD,
- Posiadającej trzyosiowy akcelerometr oraz trzyosiowy żyroskop,
- Pracującej na systemie nie starszym niż Android 4.2.2,
- Zapewniającej komunikację WiFi, USB, Bluetooth,
- Obsługującej czujnik tlenku węgla,
- Posiadającej zasilanie bateryjne umożliwiające ciągłą 16-godzinną pracę oraz ładowanie za pomocą portu microUSB lub w sposób indukcyjny.
3. Mocowania:
- Umożliwiający mocowanie lokalizatora do ubrania lub ramienia zapewniającego indywidualne dopasowanie do cech osoby użytkującej lokalizator,
- Uwzględniający obwód ramienia oraz siłę docisku.
Urządzenie telemetryczne ECALL
Komunikacja z kierowcą, alertowanie o wypadku
Założenia projektu
Urządzenie telemetryczne zrealizowane dla jednego z partnerów handlowych. Zadaniem było opracowanie i wytworzenie urządzenia pozwalającego na zmniejszenie liczby poszkodowanych w wypadkach samochodowych, poprzez skrócenie czasu dojazdu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia. W razie wypadku lub innego zdarzenia, a także na wezwanie kierowcy, powinno być realizowane połączenie głosowe z centrum ratunkowym. Wykrycie wypadku powinno być wykrywane na podstawie informacji z wbudowanych, w urządzenie czujników. Przekroczenie przeciążenia granicznego powoduje wysłanie automatycznego powiadomienia o zdarzeniu.
Koncepcja
Urządzenie składało się z jednostki centralnej, obudowy i dedykowanego przycisku dla kierowcy. Jednostka centralna zawierała akcelerometr, moduł GPS, GSM/GPRS, CAN (alarmowy i logistyczny) kartę pamięci SD oraz wewnętrzny akumulator. Obudowa zawierała mocowanie pozwalające na nieruchome zamontowanie urządzenia w pojeździe, z racji wbudowanego akcelerometru.
Technologia i funkcjonalność
Wykonanie projektu płytki drukowanej:
Przygotowanie oprogramowania:
- Posiadającej wejście na głośnik i mikrofon,
- Umożliwiającej zainstalowanie trzyosiowego akcelerometru,
- Z wyprowadzeniem dla akumulatora rezerwowego,
- Umożliwiającej podłączenie dedykowanego przycisku dla kierowcy,
- Posiadającej dwa moduły CAN – alarmowy i logistyczny,
- Posiadającej slot na kartę SD.
Przygotowanie oprogramowania:
- Umożliwiającego zdalną komunikację głosową z kierowcą,
- Posiadającego funkcję umożliwiającą alertowanie o wystąpieniu wypadku drogowego,
- Umożliwiającego definiowanie granicznych wartości przeciążeń dla wypadków drogowych – oddzielne progi graniczne dla włączonej/wyłączonej stacyjki,
- Posiadającego funkcję automatycznie wywołującą połączenie głosowe z kierowcą w przypadku wystąpienia wypadku drogowego,
- Umożliwiającego komunikację z centrum ratunkowym za pomocą przycisku zamontowanego w pojeździe – wywołanie połączenia głosowego na wezwanie kierowcy,
- Alertującego o fakcie wywołania alarmu w pojeździe – generowanie asynchronicznej ramki danych w momencie wystąpienia zdarzenia,
- Umożliwiającego magazynowanie danych na karcie SD.