Moduł TMR
Moduł umożliwia zdalny odczyt wskazanego zakresu pamięci tachografu oraz kart kierowców umieszczonych w slotach tachografu. Zdalny odczyt tachografu przy pomocy terminala Albatross S10.5 jest całkowicie bezpłatny. Po wykonaniu integracji ze swoją platformą, Partner nie ponosi żadnych dodatkowych opłat licencyjnych związanych z pobieraniem plików DDD na własny serwer Dostarczamy również w pełni DARMOWĄ aplikację służącą do zdalnej autoryzacji odczytu plików z tachografu przy użyciu Tachograph Memory Reader.
Dodatkowo urządzenie zapewnia odczyt bieżących statusów pracy kierowców (jazda, odpoczynek, praca, przerwa) oraz numerów kart kierowców. Odczyt tych danych jest podstawą do monitorowania w czasie rzeczywistym limitu pracy kierowców. Dane dostępne są przy włączonej oraz wyłączonej stacyjce. Podłączenie urządzenia oraz weryfikacja montażu Moduł podłączany jest do wyprowadzeń tylnej ściany tachografu (złącze C oraz D) i pozostaje niewidoczny w trakcie pracy. Zdalny odczyt nie wymaga udziału kierowcy i może się odbywać przy włączonej/wyłączonej stacyjce, podczas jazdy lub postoju (do 48h po wyłączeniu zapłonu)*. Podczas instalacji moduł umożliwia przeprowadzenie testu, który jednoznacznie wskazuje poprawność montażu i możliwość pobrania pliku DDD. Czasami wymagana jest dodatkowa konfiguracja tachografu przez uprawnioną jednostkę. Urządzenie wskazuje taką potrzebę zaraz po zakończeniu testu. W komplecie znajduje się dodatkowy zestaw montażowy w postaci gniazd złącza C, D oraz pinów do montażu.
* tachograf musi umożliwiać odczyt na wyłączonej stacyjce Etapy pobierania pliku DDD Zdalny odczyt plików DDD nie wymaga umieszczenia karty przedsiębiorstwa w tachografie. Nie wymaga również wyrabiania duplikatu kart przedsiębiorcy. Autoryzacja odbywa się zdalne, przy pomocy czytnika kart chipowych, podłączonego do komputera użytkownika w biurze firmy lub dowolnym innym miejscu, z dostępem do Internetu.
1. Podłączenie czytnika kart przedsiębiorstwa (z umieszczoną w nim kartą przedsiębiorstwa) do komputera za pomocą portu USB.
2. Wysłanie żądania pobrania pliku DDD do Terminala S10.5
3. Autoryzacja zdalna – wymiana danych autoryzacyjnych pomiędzy kartą przedsiębiorstwa a tachografem.
4. Pobranie wybranego pliku DDD do pamięci wewnętrznej przez Terminal S10.5
5. Wysyłanie pliku DDD na serwer klienta.
6. Pobieranie pliku DDD na dysk komputera z serwera klienta. Obsługiwane modele tachografów cyfrowych
VDO/Continental/Siemens
Stonreidge
EFAS
ACTIA
Obsługa najnowszych tachografów inteligentnych
Informacje ogólne o pojeździe
Informacja o kierunku ruchu pojazdu
Informacja o prędkości pojazdu
Prędkość obrotowa silnika
Limit czasu pracy kierowcy
Informacja o przekroczeniu prędkości
Łączny przebieg pojazdu
Karta kierowcy w tachografie (informacja o obecności karty kierowcy w tachografie)
Tryb pracy kierowcy
Informacja o ruchu pojazdu
Numer VIN
Numer rejestracyjny pojazdu
Zestaw informacji podstawowych
Zestaw informacji tekstowych
Odczyt danych VDO Counter
Status, numery kart oraz imiona i nazwiska obydwu kierowców(nawet na wyłączonym zapłonie!)
Gwarantowany odczyt danych na włączonej i wyłączonej stacyjce – nawet w przypadku tachografów inteligentnych!
Wszystkie liczniki czasu pracy obydwu kierowców odczytywane bezpośrednio z tachografu w 100% zgodne z jego wskazaniami
Czas jazdy od 45-minutowej przerwy/pauzy
Skumulowany czas przerwy
Czas trwania aktualnie wybranej aktywności
Skumulowany czas jazdy: poprzedni i bieżący tydzień
Pozostały aktualny czas jazdy
Pozostały czas do następnej przerwy lub odpoczynku dziennego
Minimalny czas następnej przerwy lub odpoczynku
Pozostały czas aktualnego odpoczynku / przerwy
Następny wymagany czas odpoczynku / przerwy
Czas pozostały do następnego okresu prowadzenia pojazdu
Maksymalny dozwolony czas trwania następnego okresu prowadzenia pojazdu
Pozostały dzienny czas jazdy
Czas pozostały do dziennego okresu odpoczynku
Czas trwania następnego dziennego okresu odpoczynku
Pozostały tydzień czasu jazdy
Czas pozostały do tygodniowego okresu odpoczynku
Długość okresu odpoczynku w następnym tygodniu
Aktualny dzienny czas jazdy
Aktualny tygodniowy czas jazdy
Liczba przekroczonych 9 godzin dziennego czasu jazdy