Poznaj funkcjonalność naszych terminali Eco-Driving - oszczędność na drodze z terminalami Albatross
Terminale Albatross wykorzystują technologię CAN w celu odczytu danych z magistrali CAN pojazdów. Rozwiązanie Advanced Ecodriving Solution czerpie szereg informacji z magistrali CAN oraz wykorzystuje mechanizmy działania czujnika 3D. Ecodriving to ekonomiczna i ekologiczna technika jazdy samochodem, która znacznie redukuje koszty eksploatacji. Kierowca stosujący się do zasad ekojazdy znacznie obniża zużycie paliwa (nawet do 33%!), a także zmniejsza mechaniczne zużycie podzespołów samochodu, zwłaszcza takich jak elementy układu hamulcowego i opon. Dodatkowo kierowca dba o środowisko naturalne poprzez ograniczenie emisji CO2 i hałasu. Ważne jest także zmniejszenie ryzyka wypadku, dzięki mniej agresywnej, a bardziej przewidującej i rozsądnej jeździe
Technologia CAN
Technologia CAN wykorzystywana w terminalach Albatross jest odpowiedzialna za odczyt informacji z magistrali CAN pojazdu w którym się znajduje. Na podstawie odczytanych danych oraz zastosowanych algorytmów w łatwy sposób, można określić czy kierowca porusza się pojazdem ekonomicznie. Zastosowane algorytmy powstały przy współpracy profesjonalnego zespołu zajmującego się szkoleniami w zakresie jazdy ekonomicznej. Magistrala CAN umożliwia ciągłe dostarczanie aktualnych danych, co wpływa na efektywność całego systemu.
Czujnik 3D
Czujnik 3D rejestruje zdarzenia, a następnie na podstawie autorskiego algorytmu kalibracji i analizy danych, pozwala określić styl jazdy kierowcy. Chroni pojazd wykrywając holowanie, czy nieautoryzowany ruch pojazdu.
Dane uzyskane za pomocą technologii CAN
Łączne zużycie paliwa na postoju
Naliczane jest zużycie paliwa wtedy, gdy prędkość pojazdu z CAN wynosi 0 km/h.
Łączny czas jazdy
Naliczany jest czas jazdy pojazdu wtedy, gdy silnik jest włączony oraz prędkość pojazdu z CAN jest większa niż 0km/h.
Łączny czas pracy silnika na postoju
Naliczany jest czas postoju pojazdu na włączonym silniku wtedy, gdy prędkość pojazdu z CAN wynosi 0 km/h.
Czas jazdy z prędkością z CAN powyżej zdefiniowanego limitu
Naliczany jest czas jazdy z prędkością pojazdu z CAN powyżej zdefiniowanego limitu.
Czas jazdy z obrotami silnika CAN powyżej zdefiniowanego limitu
Naliczany jest czas jazdy wtedy, gdy obroty silnika zCAN są większe niż zdefiniowany limit.
Gwałtowne hamowania
Naliczana jest ilość gwałtownych hamowań w oparciu o czas oraz prędkość pojazdu z CAN.
Gwałtowne przyspieszenie
Naliczana jest ilość gwałtownych przyspieszeń w oparciu o czas oraz prędkość pojazdu z CAN.
Łączna ilość użycia pedału hamulca
Zliczane są wciśnięcia pedału hamulca wtedy, gdy pojazd przyspieszył przynajmniej o 10km/h lub został wciśnięty pedał gazu.
Współczynnik hamowania hamulcem nożnym
Wyliczany jest współczynnik hamowań przy których udział miał pedał hamulca.
Współczynnik hamowania silnikiem
Wyliczany jest współczynnik hamowań przy których udziału nie miał pedał hamulca.
Ilość zdarzeń kickdown
Zliczane są przyspieszenia wtedy, gdy nacisk na pedał gazu był większy niż 90%.
Czas jazdy na kickdown
Naliczany jest czas jazdy z naciskiem na pedał gazu powyżej 90%.
Czas jazdy na tempomacie
Licznik czasu jazdy na tempomacie.
Czas jazdy z przekroczonym naciskiem pedału gazu powyżej zdefiniowanego limitu
Naliczany jest czas jazdy z naciskiem na pedał gazu powyżej zdefiniowanego limitu.
Ilość przekroczeń obrotów silnika powyżej zdefiniowanego limitu
Naliczane są przekroczenia obrotów silnika powyżej zdefiniowanego limitu.
Naliczanie (koszyki) dla parametrów CAN
Rozwiązanie opiera się o próbkowanie raz na 1 sekundę danych z CAN. Celem jest analiza powyższych wartości parametrów w jednostce czasu (1s) oraz przypisanie naliczonego czasu do jednego ze zdefiniowanych przedziałów. Do dyspozycji jest 6 przedziałów dla każdego parametru. Wartość naliczonego czasu przesyłana jest w każdej ramce danych.
Dane uzyskane z czujnika 3D
Kalibracja czujnika 3D
Po instalacji terminala w pojeździe, należy wysłać komendę SET3D, która rozpocznie proces kalibracji. Czujnik 3D jest kalibrowany na podstawie rejestrowanych przyspieszeń oraz hamowań.
Wartość zarejestrowanych przeciążeń po kalibracji czujnika 3D: dostępna jest w polach ramki danych
zakręt w prawo (wartości dodatnie)
zakręt w lewo (wartości ujemne)
przyspieszenie (wartości dodatnie)
hamowanie (wartości ujemne)
przyciąganie ziemskie (wartości dodatnie)
odpychanie pojazdu (wartości ujemne)
Generowane zdarzenia na podstawie skalibrowanego czujnika 3D
Holowanie pojazdu
Przeciążenie pojazdu na wyłączonej stacyjce powyżej zdefiniowanego limitu.
Wypadek
Suma przeciążeń (algorytm) na włączonej stacyjce powyżej zdefiniowanego limitu.
Gwałtowne przyspieszenie
Przyspieszenie pojazdu na włączonej stacyjce powyżej zdefiniowanego limitu przeciążenia.
Gwałtowne hamowanie
Hamowanie pojazdu na włączonej stacyjce powyżej zdefiniowanego limitu przeciążenia.
Ostre pokonywanie zakrętów
Pokonywanie zakrętu przez pojazd na włączonej stacyjce powyżej zdefiniowanego limitu przeciążenia.
Masz więcej pytań? Skontaktuj się z naszym zespołem!